Dlaczego warto prowadzić dziennik żywienia? | Preipo.pl
Pages Menu
Categories Menu
Dlaczego warto prowadzić dziennik żywienia?

Dlaczego warto prowadzić dziennik żywienia?

Prowadzenie dzienniczka jedzenia może nam przynieść wiele korzyści, ponieważ możemy łatwo śledzić, co jemy i pijemy. Możemy się więc skupić na diecie. W ten sposób dostarczamy sobie motywacji, zwiększamy skuteczność i pomagamy sobie w osiągnięciu i utrzymaniu swoich celów. Aby z powodzeniem wykorzystać dziennik żywności, zapisujmy artykuły spożywcze, które spożywamy w każdym posiłku  i przekąsce, porcje wszystkich produktów spożywczych, używane składniki i napoje, które wypiliśmy. Uwzględnijmy również kolumny, w których wskażemy, czy kupiliśmy czy przygotowaliśmy jedzenie, co robiliśmy, kiedy jedliśmy i jak się czuliśmy po zjedzeniu. Na przykład możemy wskazać konkretną restaurację lub sporządźmy notatkę, jeśli posiłek jedliśmy w domu. Pamiętajmy również, aby pisać, czy staliśmy, oglądaliśmy telewizję lub siedzieliśmy przy stole, gdy jedliśmy i jak się potem czuliśmy.

Odpowiedzialność

Zapisywanie wszystkiego, co jedliśmy, zapewnia kontrolę i odpowiedzialność za to, co wkładamy do ust. Pomaga też lekarzowi lub dietetykowi w zrozumieniu tego, co jedliśmy, kiedy i gdzie. Jeśli zniechęca nas niewygoda zapisywania wszystkiego, co jemy, postępy technologiczne, takie jak aplikacje na telefony komórkowe wychodzą nam na przeciw. Umożliwiają robienie zdjęć posiłków i przekąsek. Dzięki temu rejestrowanie będzie jeszcze szybsze i łatwiejsze.

Jedzenie zrównoważonych posiłków

Dziennik będzie wskazywał, czy potrzebujemy większej różnorodności. Na przykład może nas informować, że musimy jeść więcej warzyw i owoców lub mięsa, a mniej przetworzonej żywności. Poza monitowaniem ilości spożywanych kalorii, prowadzenie takiego dziennika, pomaga skomponować posiłek zrównoważony ze zdrowymi proporcjami węglowodanów, białka i tłuszczu. Następnie możemy łatwo wprowadzić zmiany w składzie posiłku, aby zwiększyć równowagę i energię.

Sukces w osiąganiu celów

Zapisywanie tego, co jemy, może także sprawić, że będziemy dłużej się zastanawiać nad tym, co przygotowujemy. Może to prowadzić do zmniejszania spożycia kalorii i utraty wagi. Ujawnia także, czy jemy większe porcje, niż rzeczywiście potrzebujemy. Jeśli będziemy kontynuować pisanie przez dłuższy czas, zauważymy zmiany w spożywaniu posiłków i przekąsek i będziemy mogli łatwiej monitorować postępy w osiąganiu swoich celów zdrowotnych.

Połączenie jedzenia z uczuciami

Sporządźmy kolumnę, w której zanotujemy, w jaki sposób żywność, którą jemy, wpływa na nas. Znajdziemy na pewno powiązania pomiędzy niektórymi produktami spożywczymi, a tym, jak się później czujemy.

Temat dziennika żywieniowego oraz dowiesz się czy jesteś w ketozie, na portalu altruismonline.com poświęconym zdrowemu odżywianiu